Blueline Finland Oy verkkokaupan yleiset sopimusehdot kuluttajille
Nämä sopimusehdot ovat voimassa 1.11.2024 alkaen.
Blueline verkkokauppa on Blueline Finland Oy:n (Y-tunnus:3384268-5) ylläpitämä verkkokauppa, jonka asiakkaana voivat olla yksityiset kuluttajat ja yritykset.
Blueline Finland Oy
PL 24
20521 Turku
050-3203910 (ti-to 12-14)
info@bluelinefinland.fi
www.bluelinefinland.fi
3384268-5
Näitä sopimusehtoja sovelletaan Blueline Finlad Oy:n ja sen kuluttaja-asiakkaiden (jäljempänä ”Asiakas”) välisessä kauppasuhteessa, johon soveltuu myös Suomen ja EU:n lainsäädäntöä kuluttajakaupan, markkinoinnin ja mainonnan osalta.
Asiakas voi luoda tilaamista varten asiakastilin, jonne asiakas tallentaa yhteystietonsa mukaan lukien nimi, osoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite.
Asiakkaiden tiedot on tallennettu Blueline Finland Oy:n asiakasrekisteriin, jossa olevia tietoja käytetään asiakassuhteen ylläpitämiseen. Blueline Finlandilla ja sen kanssa samaan konserniin kuuluvilla yhtiöillä on lisäksi oikeus käsitellä ja luovuttaa rekisterissä olevia tietoja perusteltuja käyttötarkoituksia varten soveltuvan lainsäädännön mukaisesti.
Tietosuoja-asetuksen mukainen tietosuojaseloste on nähtävissä omalla sivullaan. Asiakas voi tarkistaa itseään koskevat tiedot asiakastilinsä kautta ja halutessaan kieltää tietojensa käytön sekä käsittelyn markkinointitarkoituksiin.
Blueline Finland myy verkossa ja messutapahtumissa omia tuotteitaan.
Blueline Finland ei vastaa vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä. Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, joka on Blueline Finlandin vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella. Blueline Finland ilmoittaa asiakkaalle ylivoimaisesta esteestä viivytyksettä.
Tilaaminen tapahtuu Blueline Finland Oy:n hallinnoimassa verkkokaupassa verkko-osoitteessa www.bluelinefinland.fi Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Verkkokaupasta tilattaessa asiakkaan edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin. Blueline Finland Oy pidättää oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.
Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Tilauksen koosta riippumatta toimituskulut Suomeen ovat 5,90 EUR / tilaus.
Toimitamme lähtökohtaisesti kaikki tilaukset SmartPOST-postipakettina noutopisteeseen. Tilatut tuotteet toimitetaan manner-Suomen alueelle ja Ahvenanmaalle.
SmartPOST-pakettiautomaatti on edullinen, helppo ja nopea tapa vastaanottaa tilaukset. Pakettiautomaatit sijaitsevat lähellä olevilla asioimispaikoilla ja ovat käytettävissäsi viikon jokaisena päivänä.
Kun pakettisi saapuu valitsemaasi SmartPOST-automaattiin, saat siitä tiedon tekstiviestillä. Viestissä kerrotaan koodi, jota tarvitset pakettia noutaessasi. Mene automaatille ja aloita valitsemalla valikosta ”Nouto”. Syötä automaattiin tekstiviestillä saamasi koodi. Yhden SmartPOST-lokeron ovi aukeaa. Ota sieltä pakettisi ja sulje lokeron ovi. Huomioithan että Posti voi yksipuolisella ilmoituksella vaihtaa toimituspaikkaa, mikäli haluttu Smartpost-pakettiautomaatti on täynnä.
Mikäli tilatun tuotteen saatavuus muuttuu tai tuotetta ei ole enää saatavilla, olemme asiakkaaseen yhteydessä.
Lähtökohtaisesti yksittäisen tilauksen tuotteet toimitetaan yhdellä kerralla, mutta poikkeustapauksissa tilaus saattaa tulla useammassa erässä.
Tilauksen normaali toimitusaika on 2–5 arkipäivää tilauspäivää seuraavasti arkipäivästä laskettuna. Kaikki tilaukset pyritään toimittamaan aina mahdollisimman nopeasti asiakkaalle. Mikäli tilatun tuotteen saatavuus muuttuu, tuotetta ei ole enää saatavilla tai toimitusaikaan tulee merkittävä muutos, olemme asiakkaaseen yhteydessä.
Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.
Verkkokaupan hinnat sisältävät arvonlisäveron, mutta eivät toimituskuluja. Blueline Finland Oy pidättää oikeuden perua tilauksen, jos tuote on myyty virheellisellä hinnalla hinnoitteluvirheen, järjestelmähäiriön tai muun vastaavan virhetilanteen vuoksi.
Hinnat tarkistetaan käsittelyhetkellä. Hinnan laskiessa hinnat korjataan asiakkaan avoimeen tilaukseen. Hinnan noustessa ennen tilauksen käsittelyä, myydään tuote tilauksentekohetken hinnalla.
Maksupalvelutarjoaja
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
paytrail.com/kuluttaja/tietoa-maksamisesta
Asiakkaan tilauksen vastaanoton jälkeen Blueline Finland toimittaa sähköpostitse tilausvahvistuksen, mistä näkyvät tilauksen tiedot. Tilausvahvistus on syytä tarkastaa ja säilyttää huolellisesti. Kysymyksissä tai ongelmatilanteissa ottakaa yhteyttä Blueline Finlandin asiaskaspalveluun:
Blueline Finland Oy
PL 24
20521 Turku
050-3203910 (ti-to 12-14)
info@bluelinefinland.fi
www.bluelinefinland.fi
3384268-5
Blueline Finland Oy tarjoaa asiakkailleen 14 päivän palautusoikeuden tilauspäivämäärästä lukien, mikäli toisin ei ole ilmoitettu tuotteen tiedoissa. Asiakas voi palauttaa tuotteen postitse asiakaspalautuksella. Palautettavat tuotteet tulevat olla käyttämättömiä, alkuperäisissä pakkauksissa ja virheettömiä. Palautettavat tuotteet tulee pakata huolellisesti.
Myyjällä on oikeus alentaa tuotteen arvoa osittain tai kokonaan, mikäli tuotteita on käytetty, niihin on syntynyt virheitä, alkuperäiset pakkaukset ovat hukkuneet tai tuotteet eivät muulla tavoin ole siinä kunnossa, missä ne ovat asiakkaalle myyty.
Mikäli lähetystä ei voida toimittaa Blueline Finlandista riippumattomasta syystä (esim. väärä puhelinnumero tai toimitusosoite), emme hyvitä mahdollisia toimituskuluja.
Asiakas on velvollinen esittämään ostotodistuksen, kuitin tai muun todistuksen ostosta ja ostoajankohdasta palautuksen yhteydessä. Lisäksi asiakkaan tulee säilyttää kaikki asiakaspalautukseen liittyvät asiakirjat huolellisesti, kunnes on saanut tiedon palautuksen vastaanottamisesta Blueline Finlandilta.
Blueline Finland Oy palauttaa palautettuja tuotteita koskien saadut suoritukset viimeistään 14 päivän kuluttua siitä, kun palautetut tuotteet on saatu takaisin. Maksun palautus suoritetaan aina sillä maksutavalla, jolla asiakas on maksanut tilauksen, ellei palautuksen yhteydessä nimenomaisesti ole suostuttu muuhun.
Palautusoikeuden rajoitukset määräytyvät voimassa olevan lainsäädännön mukaisesti.
Lunastamaton toimitus ei ole toimituksen palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista ilman peruutusilmoitusta veloitetaan toimituskustannukset.
Osapuolet pyrkivät ratkaisemaan erimielisyydet neuvottelemalla ja sopimalla. Kuluttaja-asiakkaalla oikeus saattaa tästä sopimuksesta syntyvät erimielisyydet kuluttajaneuvonnan tietoon tai riita-asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi, mikäli osapuolten välillä ei synny sopua tai yhteisymmärrystä. Euroopan komission ylläpitämä verkkovälitteinen riidanratkaisufoorumi on myös asiakkaan käytettävissä. Riitamenettelyt ovat kirjallisia.